Onze geschiedenis
2022
Introductie van de exclusieve Hé Clair! Donut, een combinatie van een éclair en donut
Samenwerking met ladychef Sofie Dumont voor exclusief broodje en salade chick’n honey mustard
Nieuwe flagship store opent op Brussels Airport
40 jaar Panos!
2021
‘Bread inspired meals’ – lancering van rustieke broodjes en vernieuwde recepten van de belegde broodjes
De panizza krijgt een nieuw jasje en switcht naar panini
Introductie van de schiacciata, een nieuw Toscaans ovenbroodje
Start levering lunch op het werk
2020
2019
Samenwerking Bobbejaanland.
Lancering Panos koffie.
2018
Introductie eerste veganistische broodjesrecept: Broodje Hummus curry.
Uitbreiding baguettes voor belegde broodjes. Meer variatie en gezondere alternatieven voor de klanten (wit, meergranen, volkoren,rustiek).
Introductie Panos Foodie broodjes: Creaties van onze chef, seizoensrecepten, specialere ingrediënten, hoger segment.
Panos App, nieuw loyalty programma.
Introductie ‘pimped’ worstenbroodjes met toppings.
Opening 100e Panos City winkel, Panos Namur en uitbreiding Panos City network in Wallonië.
Panos wordt nogmaals een TV-ster in Gert Late Night.
2017
Broodjesrecepten worden ingedeeld volgens hoofdingrediënt, om keuze van de klanten te vergemakkelijken: Vis – Kaas – Kip & vlees- vegetarisch.
Succesvolle aanpassing van de vegetarische broodjesrecepten.
Opening nieuwe flagshipstore Panos Meir.
2016
Samenwerking met goede doelen TADA en Rode Neuzen Dag.
2014
Introductie Flaguettes: warme maaltijd broodjes zoals Crusty Chick’n.
Panos wordt Plezant Krokant/Le goût de chez nous: nieuwe huisstijl, karaktertjes, communicatie met een knipoog, getekende huisstijl, getekend logo.
Introductie van wraps in het aanbod.
2013
Lancering van het Panos Smart break label : de gezonde en slimme keuze.
2012
Panos wordt een TV-ster (concept placement in de VTM-serie Danni Lowinski).
Opstart Panos Delivery Service.
Panos viert zijn 30e verjaardag.
23/10/2012 La Lorraine Bakery Group, het moederbedrijf van Panos, wordt gekozen tot Onderneming van het jaar 2012.
2011
Panos wordt in een nieuw kleedje gestoken (nieuw logo, nieuwe slogan, nieuwe huisstijl en nieuw design voor de winkels).
200e Panos-winkel opent zijn deuren.
Panos sponsort voor de eerste keer de wielerklassiekers De Ronde van Vlaanderen, De Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik.
2010
Introductie van het nieuwe QUBO-broodassortiment.
Panos gebruikt enkel nog aardbeien van Belgische bodem.
Onze eigen Facebook-pagina is een feit!
Inhuldiging 1ste Panos Leisurewinkel in Plopsaland De Panne.
Eerste Panos Presswinkel wordt geopend in Waver met samenwerking van Press Shop.
2009
Introductie van de 'Pizza van de dag'.
Panos opent zijn eerste winkels in Tsjechië, Slovakije en Polen.
2008
Certificering van onze koffie door Rainforest Alliance.
Panos uitgeroepen tot Beste Winkelketen in de categorie 'Food to Go'.
Opening 1ste Panos Metrowinkel in Brussel.
2007
Inhuldiging van de 1ste Panos Airport in Zaventem.
2006
Lancering van het HACCP-label (momenteel aangevuld door het Smiley-label van het Federaal Agentschap voor de veiligheid van de voedselketen).
2005
Opening 1ste Panos in Wallonië.
2004
Lancering van de Panizza.
Lancering van belegde broodjes in samenwerking met Weight Watchers (wereldwijde primeur).
2003
Opstart eerste buitenlandse verkooppunt in Nederland.
Geboorte 1ste self-service Panos.
Lancering van de Lunch Break Menu's.
2002
Panos viert zijn 20e verjaardag en introduceert soep en verrassingsbrood in het Panos-gamma.
2001
Geboorte van het eerste Breakfast Menu en introductie van salades in het Panos-gamma.
2000
Lancering van het broodje Ganda, het eerste cobranded belegde broodje in België (momenteel beter bekend als het broodje Serrano).
1997
Panos Petrolwinkels in de benzinestations van Aral (momenteel Q8).
1996
De eerste Panos Railwinkels in de spoorwegstations.
1995
Introductie van de Gold Card, de elektronische klantenkaart van Panos.
1991
Overname van Deli NV, de franchiseonderneming van Panos, door La Lorraine Bakery Group.
1990
Integratie van de productie van de Panos-producten binnen La Lorraine Bakery Group.
1989
Lancering van het bekende worstenbroodje en het gamma warme snacks.
1986
Panos start met de verkoop van belegde broodjes.
1985
Panos wordt een franchisemerk.
1982
Opening 1ste Panos-winkel in Oostende.